Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Elevtrivsel

På Mørkhøj Skole arbejder vi med elevernes trivsel i mange forskellige sammenhænge. Trivsel er knyttet til oplevelsen af at være en del af et fællesskab og det er også knyttet til at være i faglig og læringsmæssig trivsel. 

Mørkhøj Skole har arbejdet med at lave en særlig indsats for inklusion, trivsel og trygge fællesskaber, hvor vi har involveret elever og forældre. Den er at finde nederst på siden.  

Skolen gennemfører årligt en undersøgelse om elevtrivsel på hvert klassetrin. Under fanebladet ”statistik” kan man se de sidste års undersøgelser. 

For at understøtte arbejdet med elevernes trivsel har alle klasser en klassehandleplan, som er lavet af klassens lærere og pædagoger. Handleplanen revideres flere gange om året.  

I planen kan der fx være klasseregler, legegrupper, samarbejdsgrupper og andre tiltag, der fremmer et godt læringsmiljø og en god elevtrivsel. Handleplanen skal ses som et forebyggende tiltag. Til at understøtte det, har vi særligt uddannede medarbejdere, der laver diamantforløb og et vejlederteam på skolen.  

Opleves der gentagende tilfælde af mobning, træder antimobbe handleplanen i kraft (se under fanebladet Principper/regler). 

Vi benytter og henviser desuden til følgende: 

Inklusionsstrategi på Mørkhøj Skole pdf 

Grib konflikten chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dkr.dk/media/7239/grib-konflikten.pdf 

Diamantforløb